Tuesday, April 5, 2016

Wonderful Nightmare


Wonderful Nightmare

Movie Title
Wonderful Nightmare

Release
2015

Sinopsis
Kisah seorang peguam hebat Yeon-woo yang tidak pernah gagal. Namun dia ada banyak sifat buruk, tak boleh kalah, pentingkan diri, benci komuniti dan banyak lagi. Satu hari dia dihadiahkan kereta sport atas balasan untuk mempercepatkan proses pengambilan sebuah kawasan komuniti. Ketika bersiar-siar dia ditimpa kemalangan.

Dalam keadaan koma, rohnya dah ditukarkan dengan badan baharu. Badan seorang surirumah anak dua. Dia kekok dengan hidup baharunya tetapi dia perlu sesuaikan dirinya dalam tempoh sebulan sebelum dikembalikan ke diri asalnya. Melalui badan baharu dia mula sedar betapa teruknya kehidupannya dahulu. Akhirnya dia mula sedar kesilapan-kesilapannya di masa lalu dan cuba perjuangkan semula melalui kehidupan baharunya.

Bilamana dia dah serasi dengan kehidupan baharunya, sedar tak sedar dia dah mula seronok dengan hidup baharunya dan tak sedar bahawa tempoh sebulannya dah tamat. Dia berpisah dengan keluarga ini dalam keadaan kemalangan tragis dan kembali ke badan asalnya. Dia mula berubah. Dan akhirnya diketemukan semula dengan keluarga ini dalam satu perjalanan ke luar negara.

Komen
Serious best. Two thumbs up!

Star Ranking
4 over 5

No comments:

Post a Comment

GuestBook