Friday, April 15, 2016

The Monkey King 2

The Monkey King 2

The Monkey King 2

Movie Title
The Monkey King 2

Release
2016

Sinopsis
Kisah pengembaraan Raja Monyet, Sun Wukong yang perlu membawa gurunya, sami muda Tang Sanzang bersama dua lagi teman, Zhu Ba Jie dan Sha Wu Jing ke Kuil Leiyin di Puncak Nasar di India bagi mengambil Kitab. Perjalanan mereka terhalang oleh dua kumpulan yang ingin memakan Tang Sanzang bagi tujuan yang berbeza. Kumpulan pertama adalah Raja Yun Hai Xi dengan tujuan membuang sumpahan yang dikenakan padanya. Kumpulan kedua adalah Syaitan Tengkorak Putih yang inginkan keabadian hidup.

Dalam perjalanan, mereka diintip dan diserang oleh kumpulan Syaitan Tengkorak Putih. Tapi atas kehebatan Sun Wukong, Sanzang terselamat. Namun, imej Sun Wukong tercalar disebabkan penyamaran yang dijalankan oleh Syaitan Tengkorak Putih. Apa yang kelihatan adalah pembunuhan orang yang tidak berdosa oleh Sun Wukong.

Mereka disambut dengan baik oleh Raja Yun Hai Xi, yang kemudiannya menangkap Sanzang untuk dikorbankan. Namun tindakannya dapat dihidu oleh Sun Wukong. Cubaan dapat dipatahkan dan mereka dapat menyelamatkan mangsa raja yang lain dan disambut sebagai wira. Kecewa dengan sikap raja, mereka meninggalkan kota. Pengiktirafan mereka sebagai wira dijadikan batu loncatan oleh Syaitan Tengkorak Putih dan ini menyebabkan sekali lagi Sun Wukong dilihat sebagai pembunuh ganas orang tidak berdosa. Sanzang kecewa dengan Wukong dan menghalaunya dari kumpulan mereka.

Kesempatan ini diambil oleh Syaitan Tengkorak Putih untuk menangkap Sanzang. Namun. Sun Wukong kembali sekali lagi untuk menyelamatkan Sanzang dan membunuh Syaitan Tengkorak Putih. Sanzang mengorbankan dirinya untuk memberi peluang kedua pada Syaitan Tengkorak Putih.

Komen
Cerita yang memang aku paling suka. Lebih best dari Monkey King yang pertama. Kalau korang perasan. Aaron Kwok jadi Raja Lembu dalam yang pertama dan untuk kali ni dia kembali sebagai Raja Monyet menggantikan Donnie Yen. Memang terbaeekkk!!!!

Star Ranking
4.5 over 5

No comments:

Post a Comment

GuestBook