Friday, April 29, 2016

Ghayal Once Again

Ghayal Once Again

Ghayal Once Again

Movie Title
Ghayal Once Again

Release
2016

Sinopsis
Kisah Ajay Mehra yang menubuhkan syarikat akhbar Satyakam; setelah selesai hukuman penjara ke atas dirinya. Dia, dengan dibantu dengan rakan-rakan setianya; cuba mengubah dunia, yang semakin terpesong dari kebenaran. Setelah menyelesaikan satu kes wartawan yang membunuh diri; dirinya semakin dikenali atas nama kebenaran.

Salah seorang rakan rapatnya Joe D'Souza mati dalam satu kemalangan maut yang turut melibatkan 11 lagi nyawa. Namun kisah disebaliknya merumitkan keadaan. D'Souza dibunuh oleh Kabir Raj Bansal, anak Raj Bansal yang menguasai segalanya. Demi menutup kisah, mayat Joe dikaburnya dengan kes kemalangan yang dicipta.

Namun demikian, 4 orang anak muda yang kebetulan merakam alam semulajadi secara tak sengaja telah merakamkan setiap saat, ketika Joe mati dibunuh Kabir. Rakaman tersebut cuba diserahkan pada Ajay, namun Bansal telah mengesan apa yang mereka hajati lantas mengarahkan semua pasukannya menjejaki 4 anak muda ini.

Dengan kekuatan yang dimiliki Bansal, dari telekomunikasi, sehinggalah ke jentera kerajaan membolehkannya mendapat apa yang dikehendakinya. Namun, tindakannya untuk menahan salah seorang gadis yang juga anak kepada Ajay membawa kepada serbuan Ajay ke rumah agam Bansal dan memporak perandakannya. Akhirnya, anaknya berjaya diselamatkan dan Bansal dan konco-konconya ditahan.

Komen
Cool beb! Sambungan kisah Ghayal (1990). Dulu pasal abangnya dia mengamuk. La ni pasal anaknya pulak. Memang terbaeekkk!!!! A bit slow pada mulanya. Tapi bila dah mula... jeng jeng jeng

Star Ranking
4.5 over 5

No comments:

Post a Comment

GuestBook