Saturday, June 11, 2016

Eddie The Eagle

Eddie The Eagle

Eddie The Eagle

Movie Title
Eddie The Eagle

Release
2016

Sinopsis
Kisah Eddie Edwards yang sentiasa berazam untuk menyertai Olimpik walaupun sedar kekurangan dirinya. Ibunya sentiasa menyokongnya, sebaliknya pula dengan bapanya. Akhirnya dia membulatkan tekad untuk menyertai pasukan Olimpik musim sejuk. Namun demikian atas kekurangan dirinya, Jawatankuasa Olimpik British tetap menolaknya.

Dia kemudiannya membuat keputusan untuk mencuba sebagai ski jumper, satu acara yang tiada penyertaan daripada UK. Dia bersendirian ke pusat latihan di Jerman untuk berlatih sendirian. Dia berhasil dengan cubaan 15 meter, Namun cedera pada lompatan 40 meter. Di sinilah dia berkenalan dengan Bronson Peary, pemabuk yang rupanya bekas juara Amerika ski jumper. Bronson kemudiannya melatih Eddie dan berjaya menguasai 40 meter

Eddie akhirnya berjaya memecahkan rekod UK, walau berada ditempat terakhir dalam saingan; membolehkannya untuk menyertai Olimpik mewakili UK. Walaubagaimanapun disebabkan syarat olimpik yang terkini, dia perlu melepasi 61 meter, dia meneruskan lagi latihan bersendirian. Walaupun tidak berjaya tetapi semangat Eddie yang kuat dan telatahnya menjadikannya peserta favourite.

Eddie kembali ke UK sebagai wira walaupun berada di tempat terakhir. Dan kepuasannya adalah apabila bapanya sendiri mengakui kejayaannya.

Komen
Memang terbaik!!! Seronok pulak tengok semangat Eddie yang tak pernah mengalah. Biar diejek semua orang, dia tetap meneruskan.

Star Ranking
4 over 5

No comments:

Post a Comment

GuestBook