Thursday, May 24, 2018

Hichki


Hichki

Movie Title
Hichki

Release
2018

Komen
Ramai orang yang pelik dengan aku sebenarnya. Aku suka layan cerita Tamil, Hindi, Thailand dan of coz Stephen Chow. Realiti kehidupan. Tu je yang aku boleh cakap. Cerita-cerita ni penuh dengan keberanian memperdebatkan realiti kehidupan. Maybe ni salah satu cara pembelajaran aku. Dari kecik aku suka layan movie terutama tamil. Tersirat beb. Sama macam cerita ni. Realiti ketaksamarataan dan kekurangan yang dijadikan pengukuran utama dalam dunia. Kalau korang pelik terus diberi dilabel sedangkan banyak keistimewaan lain yang diabaikan hanya kerana kekurangan yang tampak.

Star Ranking
4.7 over 5

Sinopsis
Naina seorang gadis yang menghidap sindrom Tourette bercita-cita ingin menjadi seorang guru walaupun dia mempunyai double Master dalam bidang yang menjanjikan lebih pulangan dalam hidupnya. Setelah 5 tahun mencuba dan ditolak, akhirnya dia berjaya diterima mengajar di sekolah St. Notker untuk menguruskan kelas 9F, kelas terakhir yang rata-rata muridnya dari kelas bawahan yang terpaksa sekolah terima demi akta pendidikan wajib. Disinilah dia membawa hasrat dan impiannya membentuk pelajarnya daripada zero kepada pelajar terbaik St. Notker dalam keadaan serba kekurangan dan pelbagai tekanan dari pentadbir sendiri dengan kaedah pembelajarannya yang tersendiri.

No comments:

Post a Comment

GuestBook