Friday, April 22, 2016

Boboiboy : The Movie

Boboiboy : The Movie

Boboiboy : The Movie

Movie Title
Boboiboy : The Movie

Release
2016

Sinopsis
Kumpulan Tengkotak, satu kumpulan jahat memburu Klamkabot, Sfera Kuasa Generasi Pertama untuk merampas kuasanya, satu-satunya kuasa terhebat iaitu Kuasa Teleportasi. Dalam pengejaran terakhir, Klamkabot berjaya meloloskan diri ke Bumi membawa bersama pulau terapung yang terkandung dalamnya makmal rahsia Sfera Kuasa.

Klamkabot seterusnya meminta pertolongan daripada Ochobot untuk membantunya. Malangnya Ochobot diculik oleh Bora Ra, Ketua Kumpulan Tengkotak. Ochobot dipaksa mengesan Klamkabot di pulau terapung. Dalam pencarian tersebut, Klamkabot berjaya melepaskan Ochobot daripada genggaman Tengkotak.

Sementara itu Boboiboy bersama rakannya tiba ke situ untuk misi menyelamat Ochobot. Melalui pertarungan awal, Bora Ra berjaya menawan Klamkabot bersama Papa Zola. Misi Bora Ra untuk merampas kuasa Teleportasi gagal disebabkan Klamkabot sempat mengalihkan satu-satunya kuasanya kepada Ochobot.

Ochobot seterusnya dibawa ke makmal sfera kuasa bagi proses upgrade supaya ianya dapat menggunakan kuasa itu untuk melarikan diri daripada Bora Ra. Bora Ra menggunakan Papa Zola sebagai umpan dan berjaya merampas kuasa teleportasi dari Ochobot. Sebelum musnah Ochobot sempat melepaskan kuasanya pada Boboiboy dan rakan-rakan bagi meningkatkan kuasa masing-masing.

Akhirnya Bora Ra berjaya ditewaskan oleh Boboiboy yang menjalani peningkatan kuasa. Ochobot pula dihidupkan kembali oleh Klamkabot yang menyerahkan keseluruhan kuasanya disebabkan terharu dengan kuasa persahabatan antara Ochobot dan Boboiboy.

Komen
Cool. Tetambah kuasa upgrade kat hujung tu. Kuasa Solar tu sekali nengok dah cam cyclop.

Star Ranking
4.5 over 5

No comments:

Post a Comment

GuestBook